Bye Bye Thailand. En tatuering rikare!

Resor & Äventyr

Våra sista dagar här i Thailand har varit helt underbara, jag är inte redo för att åka hem men jag är ändå så taggad på att få andas frisk luft och äta svenskt mat. Anledningen varför jag inte känner mig redo för att åka hem är för att jag älskar att vara här samt att jag vet vad det innebär att komma hem. Kommer hem till en tom lägenhet. Första jobbet är att packa upp mina saker ifrån flyttkartongerna och resten av allt som sker kan ni säkert tänka ut. Nu gäller det att bygga upp en vardag för mig samt att komma i ordning i min lägenhet och jobb. Något som jag där emot är taggad på är att komma hem till Gotland för att krama alla saknade personer samt att köra igång med mina tio mål inför året!

Men innan jag börjar tagga för mycket ska vi återgå tillbaka till våra senaste dagar här på andra sidan jordklotet. För två dagar sedan fick jag det bevisat att en ödla har bott med oss i över två veckor. Första gången jag såg ödlan var precis efter en utgång så jag kunde inbillat mig pga alkoholen och andra gången var när jag gick hem tidigare än min syster som fortsatta festa vidare. Först tänkte jag att det bara är jag som ser i syne trots att jag var nykter en av gångerna, hon har aldrig sett den på två veckor så då finns den inte? Men sen för två dagar sedan när vi sitter och har live på Instagram så skriker hon att ödlan är över våran fläkt. Dock hann inte jag se ödlan den här gången, men nu fick jag det bevisat att den finns men gömmer sig hela tiden för oss. Vi har alltså haft ett husdjur i rummet halva resan och jag har haft panik många kvällar!

Något annat som vi hunnit med under de senaste dagarna är att försöka oss upp för ett berg. Alltså alla hade en inställning på att vi skulle upp till toppen. 2 kilometer upp för berget med bara branta backar tar vi paus och funderar om det är smart att fortsätta. Vi försökte verkligen men det gick inte. Det blev bara mer och mer brant för varje meter. Varje gång vi försökte gå kändes det som vi skulle ramla bakåt och det var över 35 grader. Detta är något jag hade viljat gjort men det var alldeles för varmt. Det hade kunna sluta illa för mig och mitt sällskap. Vi klarade oss lite mer än halvvägs upp på berget så det känns bra och att vi avbröt var ett bra beslut.

Vi körde även våran sista utgång på Backpacker där vi varit flera gånger och festa med alla goa svenskar som finns där. Den här kvällen blev väldigt lyckad och vi avslutade kvällen på topp. Kom hem strax efter 05 på morgonen och somnade kanske vid 07. Tre timmar senare vaknade jag för att påbörja en ny dag utan att vara bakis!

Under min sista dag här i Thailand lyckades jag även klara av ett av mina mål för 2020. Är ni nyfikna vad jag har för mål inför året så går det att läsa inlägget här. Ett av målen som nu är avklarat är min älskade tatuering. Wow, jag är så taggad på att få visa tatueringen samt berätta hela historian bakom idén. Hoppas ni är lika taggad som jag är, haha!

Och gissa vad vi har gjort? Förutom att njuta av massage, värmen och havet så besökte vi även The Coffee Club som vi blivit vårt favoritställe på kort tid! Den här gången testade jag något nytt, det är klart vi inte kan åka utan att köra ett sista besök på vårat café. Vi har sagt hejdå till alla här och. ätit det som är mest viktigt för oss att äta sista gången!

Vi ska snart bege oss till flygplatsen där en lång resa väntar och om ni frågar mig är jag inte speciellt taggad. Flyget avgår 20.25 från Phuket och då är klockan 14.25 i Sverige. Därefter ska vi mellan landa i Abu Dabi och Bryssel innan vi landar i Sverige vid lunchtid på tisdag. Vi hörs i Sverige eller på Instagram!

Follow me on: Instagram/Nouw